måndag 20 juli 2009

Lygnevi Loge

Ankor med assistenter hade blivit inbjudna till Lygnevi Loge i Sätila.
Dansbandsafton, öl och ett försök till en stel bugg var målet.
Trafikpolisen Lennart håller koll på hastigheten, medans Pytte, Gun och Glamour ivrigt tjattrar med assistenterna

Gun hade hört rykten om att Lygnevi Loge låg intill en sjö, så för att vara på den säkra sidan packade hon med sig sin livboj.


Närmare än så här vågade Gun inte ta sig, medans Pytte och Glamour slänger sig in bland folkhavet.


Pytte hamnade på parkett och fick ett saxofonriff av Matz Bladhs egna Joakim.


Pytte diggade...


Vikarierande assistenten fick ett mysigt tjejsnack med Pytte.


Assistenterna förvånade med att dricka öl.


Glamour hade piffat till sig extra för kvällen...Rolandz var ju där!


Glamour knör sig fram till sin idol och viftar flörtande med ögonfransarna.



Den ena assistenten trodde hon var på rockfestival...


...den andra assistenten trodde han var på balettakademin.





4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kompisar! Tack för en trevlig kväll! Men varför har ni inte talat om att Pytte flippade och rymde??! Hon är inte alltid så perfekt som man kan tro, sällskapet med Fnask har visat ha dåligt inflytande på Pytte..... Tur ändå att assistenterna hade koll ;-D. Kram på er!

Millan sa...

Hej igen...! Ja, alltså jag ville ju egentligen inte vara anonym, men jag fattade inte hur jag skulle göra för att att få med mitt namn.... Men ni fattar kanske ändå vem jag är....??!! Det börjar på "Mi" och slutar på "llan" - guess who!!! :-D

Assistenterna sa...

Är du galen Camilla. Inte kan assistenterna skriva att de var så upptagna med att dricka öl, att de inte skötte sitt jobb. Då ryker assistenternas anställning direkt!!! Detta får aldrig någonsin yppas offentligt, att Pytte försvann mitt ute i obygden, och ingen visste var hon var...Inte ens polisaspiranten Lennart hade koll!!!
Kram kära du //Assistenterna!

LANTHUNDEN sa...

Hmmmmm det är med stort leende på läpparna som jag läst om Pyttes bravader, kul liv hon har...en riktig rock´nrolla:) Måste vara ett sant nöje att få hänga med henne!

Sommarn är toppen för oss, efterlyser bara lite sol nu...så blir det världsklass! Har du semester nu?!

Ha det Gott!
Kram Kram